mandag den 23. februar 2015

Teoretisk opsamling/perspektivering som afslutning af emnet



Umberto Boccionis "Spiralformet udvidelse af muskler i bevægelse". Til at lave denne skulptur brugte han forvrængning. Man kan ikke umildbart se at det er en person til at starte med. Man kan dog alligevel finde træk, så man kan se at det er en skulptur.
Ved denne skulptur vil han vise hvordan musklerne vokser når man bevæger sig. Det kan symboliserer, at mennesket gerne vil gøre noget få at få større muskler. Fordi det er nutidens krops ideal.





"Venus fra Milo" skulptur datidens skønheds ideal.
Den viser hvordan man i antikkens Grækenland ønskede at se ud.
Her er idealet mere guddommelighed og perfektion. Men den er mere opnåegelig end Boccionis.

Hvis man sammenligner de to skulpturer, kan man finde fællestræk i at de begge ligner mennesket. 
Modsætningerne er dog, at Venus fra Milo er krops idealet fra antikken, hvor Boccionis skulptur kan forestille et ønske om, hvordan mennesket er eller vil se ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar